2 Şubat 2015 Pazartesi

EVDE TAVUK SOSİS YAPIMI

Nasıl mutlu mutlu yedim bu sandviçi anlatamam. Evde içinde ne olduğunu bildiğiniz lezzetli mi lezzetli bu sosisi siz de yerken eminim mutlu olacaksınız. Eğer sosis seviyorsanız denemelisiniz.
Malzemeler: 350 gr tavuk eti kıyması
                     50 gr pastırma
                     1 çay kaşığı karabiber
                     1 çay kaşığı karbonat
                     1 çay kaşığı tuz
Yapılışı: Pastırmayı çemeniyle birlikte minik doğrayın, tavuk kıyma, tuz, karabiber, karbonatla birlikte blenderla macun kıvamına getirin. Bir tabağa koyduğunuz sosis hamurunuzun üstünü kapatıp buzdolabında 1 saat dinlendirin.

Ardından 20x30 cm ebadında hazırladığınız 8 adet yağlı kağıdı tezgaha yayın. Bir kaseye elinizi ıslatmak için su koyun. Önce elinizi ıslatıp çorba kaşığı ile birer kaşık elinize aldığınız sosis hamuruna parmak kalınlığında şekil verin. Yağlı kağıdın bir kenarından yuvarlayarak sıkıca hava kalmayacak şekilde sarın. Şeker paketi gibi iki ucunu sıkıca bükün, açılmasın. Orta boy bir tencerenin 2/3 ü kadar su koyup kaynatın. Kaynayan suyun altını kısın fokurdaması kesilsin. Ardından hazırladığınız sosis paketlerinizi kaynar suda 7 dakika pişirip bir süzgece çıkarın. Kağıtlarından çıkardığınız sosislerinizle ister ızgarada ister haşlayarak isterseniz de tavada kızartarak nefis sosis sandviçler artık hazırlayabilirsiniz. Afiyet olsun.

Ben tavuk kıymayı evde hazırladım. Organik yarım tavuğum vardı. Bir göğüs ve bir budu önce sinirlerinden ayıklayıp ince kıydım sonra da tüm malzemeyi karıştırdım. Pastırmayı da daha önce kış hazırlıklarında sizlerle paylaşmıştım. Mutfak uzun soluklu bir serüven ve sonucu beni mutlu ediyor.
Bu tarifi Refika Birgül'den öğrenmiştim. Ellerine sağlık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder