22 Nisan 2024 Pazartesi

ARMUTLU YEŞİL SALATA



 


Meyveli hafif bir salata, et yemeklerinin, pizza ve makarnaların yanında servis yapmaktan hoşlanıyorum.Tatlı-ekşi bir lezzet. Tarifi denemenizi dilerim. 

 Bu salatanın farklı tarifleri var. Aslında tarif İtalyan Armutlu Roka Salatası. Peynir olarak Parmesan, Feta veya Mavi Rokfor Peyniri kullanılabiliyor. Hardal kullanılabiliyor. Cevizin yanısıra yaban mersini kuruyemiş olarak eklenebiliyor. Ancak ben tarifte Parmesan elimde olmadığında olgunlaştırılmış Rani Peynirini tercih ediyorum. Sadece roka değil ayrıca tere otu, dereotu ve maydanoz da ekliyorum. Bu salata ekşi-tatlı bir salata olduğu için hardalı kullanmıyorum ancak tercih ediyorsanız siz ekleyebilirsiniz. 

Malzeme: 1 demet roka

1 demet tere otu

3-4 sap maydonoz 

3-4 sap dereotu 

1 adet deveci armudu (jülyen dilimlenmiş) 

5-6 adet ceviz içi (iri kıyılmış) 

5-6 jülyen dilimi Parmesan peyniri

Sos: 4 yemek kaşığı zeytinyağı

2 yemek kaşığı siyah balsamic sirke 

1 tutam tuz 

1 tutam çekilmiş tane karabiber 

Yapılışı: Roka, tere otu, dereotu ve maydonozu yıkayıp kurutun. Elinizle iri doğrayın ve derin bir kaseye yerleştirin. Üzerine dilimlenmiş armudu ve cevizi ekleyin. Sos malzemelerini küçük bir kasede karıştırın. 

Doğranmış yeşilliklerin üzerine sosu ekleyip, salatayı karıştırın. Üzerine jülyen doğranmış peynir dilimlerini ekleyip servis edin. Afiyet olsun. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder