13 Kasım 2016 Pazar

SICAK ELMA SUYU VE ELMALI PUNCH


Kız kardeşim Kanada'da yaşadığı zaman öğrendiği sıcak elma suyunu, bana tarif etmişti. Tarifinde maple syrup da kullanıyordu. Ancak bende, maple syrup yok. Onun tarifini ben kendime uyarlamıştım. Yıllardır da bu şekilde pişiriyorum. Lezzetli bir içecek. Soğuk kış günlerinde içinizi ısıtacaktır. Tarifi denemeniz dileğiyle.
Malzemeler: 5 adet kırmızı tatlı elma
       3-4 adet mandalina (ince kabuklu mandalina tercih ediyorum)
       5 tane karanfil
       1 çubuk tarçın

Yapılışı: Elmaları ikiye bölün, sap ve çekirdeklerini temizleyin. Kabukları ile birlikte ince doğrayın ve 3 lt alan bir tencereye yerleştirin. Mandalinaların sapını çıkarın, onları da dilimleyip, elmaların üzerine yerleştirin. Karanfil ve kabuk tarçını ekleyin. Tencerin ağız kısmına bir parmak kalana kadar su doldurun.



Kısık ateşte kaynamaya bırakın. Kaynamaya başladığında 15 dakika kaynatıp, süzgeçten başka bir tencereye aktarın. Bu tarifte 2,5 litre meyva suyu çıkıyor. Bir kepçe ile bardaklara koyun. Tadı güzel ancak tatlı seven çocuklar için bardaklara bir yemek kaşığı bal ekleyebilirsiniz. Afiyet olsun.
Punch hazırlamak için ise; Çukur bir cam kasede, elma suyunuz soğuduğunda, bu suyu punch hazırlamak için kullanabilirsiniz. İçine elma ve portakal yada limon dilimleri yerleştirin. Üzerine de damak tadınıza göre vodka eklemeniz yeterli olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder