13 Ocak 2015 Salı

KOPANİSTİ PEYNİRİ

























      Sizinle bu hafta yapmaya başladığım bu lezzetli peynir tarifini kendi blogumda paylaşarak sayfama başlamak istedim.Yaklaşık 1 ay sonra peynirim dinlenmiş ve şarap yanında servise hazır olacak. O zaman sizinle yeni fotoğraflarını paylaşacağım.Leylacığımdan öğrendiğim bir tarifle blogumun açılışını yapmak istedim. Ellerine sağlık. Hem blogun açılışında ki yardımları için hem de yemeklerime gösterdiği ilgi ve teşviği için kendisine teşekkür ediyorum. Sevgilerimi sunuyorum. Aşağıdaki blog linki kendisine aittir. Bu adresten Kopanisti peynirinin sabır isteyen oluşum sürecini öğrenebilirsiniz.
http://eskimutfak.blogspot.com/2010/10/kopanisti-peyniri.html
     9 Ocak 2015'te yaklaşık 500 gr eski kopanisti peynirini bir kasede 3 kg taze tatlı lorla karıştırıp yoğurdum. 1 çorba kaşığı tuz serptim. Bir gün dışarda serin bir yerde beklettim. Ertesi gün peyniri aralarında hava kalmayacak şekilde sıkı bir şekilde kavanozlara doldurdum. Üzerinede peynirin üzerini tamamen örtecek kadar zeytinyağı döktüm. Kavanozların ağzını hava almayacak şekilde sıkıca kapatıp buzdolabında 1 ay beklettim.
    9 Şubat 2015'te kavanozlardan birini açıp kopanistinin oluşup oluşmadığını kontrol ettim. Sonuç mükemmel. Peynir, loru mayalamış ve Kopanistiyi oluşturmuştu. Artık şarabın yanında mükemmel bir eşlikçim elimde var. Elbette Kopanisti peynirimin şerefine bir kadeh şarap kaldırdım.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder