22 Ocak 2015 Perşembe

OTLU BÖREK

    Sosu nedeniyle hazır yufkadan yapıldığı belli olmuyor. Çıtır çıtır bir börek. Ege'de yaşıyorsanız yağmur demek, ot demektir. Kış ortasında bir kaç gün yağmur ardından da güneşi gördük mü biliriz ki pazara ot gelecek. Ben de bu hafta pazardan karışık otlar aldım; gelincik, ıspanak, ebegümeci... Fakat siz sadece ıspanak ile de hazırlayabilirsiniz. Ispanağı yıkayıp, kuruttuktan sonra ince kıyın ve baharatla karıştırıp kullanın. Aynı lezzeti yakalarsınız. Tarifi denemeniz dileğiyle. 6-8 Kişilik
Malzemeler: 4 adet hazır yufka
İç malzemesi:300 gr karışık ot (gelincik, ıspanak, ebegümeci )
        100 gr lor
        1 çay kaşığı kırmızı pul biber   
        1 çay kaşığı tuz
 Sos için: 2/3 su bardağı zeytinyağı
        1 yemek kaşığı üzüm sirkesi
        1 yemek kaşığı mısır nişastası
        1 yemek kaşığı un
Üzerine: 1 yumurtanın sarısı
        1 yemek kaşığı susam

Yapılışı: Bir kaseye otları ince kıyın. Lor, tuz ve pul biberle kıyılmış otları karıştırın. Ayrı küçük bir kasede zeytinyağı, sirke,nişasta ve unu çırpıp sosu hazırlayın. Yufkayı tezgaha yayın. Yufkanın yarısına sosdan sürün. Yufkanın diğer yarısını yağladığınız tarafın üzerine katlayın, yarım ay şekline getirin. Bıçakla 4 üçgene bölün. Üçgenin tabanına küçük bir avuç iç malzemesini koyup sigara böreği sarar gibi resimdeki gibi sarın. Yağlanmış tepsiye dizin. Böreklerin üzerine kaşığın sırtı ile sosdan sürün. Yumurtanın sarısını sürün. Üzerlerine susam serpin. 200 derecede önceden ısıttığınız fırında 35-40 dakika üzerleri kızarıncaya kadar pişirin. Sıcak servis edin. Afiyet olsun.
 Not: Ben bu böreği baklavalık yufka ile de yapıyorum ancak onda yağ oranını biraz daha azaltmak gerekiyor. İç malzemesini patatesle yada kıymalı da yapabilirsiniz. Hepsini de yaptım. Çok lezzetli oluyorlar. Ben böreği yaparken otları çiğden kullanıyorum. Önden kavurmuyorum. Daha çıtır oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder